dag 5 - vad är kärlek?



vad är kärlek, egentligen?
kärlek kan betyda väldigt mycket olika såsom kärlek från famil, kärlek från vänner, kärlek från djur eller kärlek från en pojk/flickvän. det kan även betyda kärlek för musik, kärlek för djur, kärlek för andra man ser upp till eller kärlek för något helt annat. kärlek betyder olika för alla.

kärlek för mig
är för mesta dels från familj, vänner & kanske en speciell person, för mig en kille. kärlek för mig är när man känner att man betyder något för någon och får något kärt tillbaka, som t.ex. uppskattning eller bara ett stöd (speciellt kärlek från familj & vänner). kärlek från en kille för mig är närheten, veta att man har någon och definitivt veta att man har någon som bryr sig om en, veta att man har något som gillar en för den man är.


jag har alltid ifrågasatt
vad kärlek är eftersom det inte i alla lägen gått så bra för mig, men faktum är att innerst inne vet jag men inte riktigt vågat inse det själv eftersom jag är rädd för kärlek. kärlek som med killar. men det är dax att öppna ögonen för verkligheten och inse att när det inte går bra så blir man bara starkare eftersom man lär sig utav sina misstag.

jag vet nog inte riktigt vad jag ska skriva eftersom kärlek betyder så olika, men oftast i samma lägen samma sak. man har något kärt helt enkelt.

lätta ditt tunga hjärta!

fyll i

jag är:
spara mej

e-mail: (publiceras ej)

din bloggadress:

dina ord:

Trackback
RSS 2.0